Loteria to ciągle najskuteczniejsza forma akcji promocyjnej.
Jeden los, jedna szansa na nagrodę. Szanse są równe.
Lubimy przejrzystość loteryjną i brak elementu subiektywno-obiektywnej oceny.
Posiadamy uprawnienia poświadczone świadectwami zawodowymi Ministra Finansów do nadzoru gier losowych, a w szczególności loterii promocyjnych i audiotekstowych.
Loterie organizujemy od dnia powstania firmy w roku 2002!
Posiadamy niezbędną wiedzę i zaplecze, by zorganizować lub obsłużyć technicznie każdą loterię promocyjną lub audioteksową:
- przygotujemy mechanikę promocji w oparciu o „zadane” założenia;
- zaproponujemy rodzaj gry losowej dopasowany do grupy docelowej i profilu potencjalnego uczestnika/konsumenta;
- stworzymy regulamin loterii;
- przygotujemy dokumentację niezbędną do uzyskania zezwolenia w Izbie Celnej na urządzenie loterii;
- uzyskamy zezwolenie na urządzenie gry losowej (lub pośredniczymy w jego uzyskaniu);
- przeprowadzimy loterię w zakresie nadzoru lub przejęcia roli Organizatora loterii;
- obsłużymy loterię w zakresie zbierania zgłoszeń;
- zorganizujemy i nadzorujemy losowania zwycięzców;
- wydamy nagrody i rozliczymy należne podatki;
Loterie od strony prawnej.
Loterie promocyjne, w rozumieniu ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, są to „gry o wygrane pieniężne lub rzeczowe, których wynik w szczególności zależy od przypadku, a warunki gry określa regulamin”. Loterie promocyjne to według ww. ustawy gry losowe, „w których uczestniczy się przez nabycie towaru, usługi lub innego dowodu udziału w grze i tym samym nieodpłatnie uczestniczy się w loterii, a podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe” (art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy o grach hazardowych).
Drugą najczęściej stosowaną w promocji grą losową jest loteria audioteksowa, która tym różni się od loterii promocyjnej, że uczestniczy się w niej przez:
„a) odpłatne połączenie telefoniczne lub
b) wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych (SMS) z użyciem publicznej sieci telekomunikacyjnej
a podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe” (art. 2 ust. 1 pkt 11 ustawy o grach hazardowych).
W loterii audioteksowej pozostaje bez znaczenia czy połączenie telefoniczne czy SMS jest realizowany na numerze bezpłatnym czy też na numerze płatnym tzw. Premium.
Loterie audioteksowe wiążą się z dodatkowymi ograniczeniami i obowiązkami:
- loteria audioteksowa może być urządzana tylko przez sp. z o.o. i S.A.,
- uczestnicy loterii audioteksowej muszą mieć ukończone 18 lat,
- Organizator obowiązany jest odprowadzać podatek w wysokości 25% od „przychodu uzyskanego z loterii”.
Loterie w praktyce.
Jak sprawdzić czy mechanizm promocji to już loteria, czy jeszcze konkurs.
Wbrew poglądom prezentowanym w niektórych publikacjach każdy element losowości wprowadzony do mechaniki konkursu będzie czynić z niego loterię. W mechanice loteryjnej o przyznaniu nagrody decyduje przypadek, zwycięzcy nagród są wyłaniani w drodze losowania. co za tym idzie wprowadzenie elementu losowości na jakimkolwiek etapie akcji promocyjnej sprawia, że staje się ona grą losową w rozumieniu ustawy o grach hazardowych. Szczególnie ważne jest to przy wykorzystaniu sprzętu elektronicznego do rejestracji zgłoszeń, gdyż mechanika akcji polegająca na nagradzaniu za szybkość zgłoszenia (odpowiedzi na pytanie) czy pierwszeństwa zgłoszenia zmienia akcję w grę losową.